Nyhetsbrev? Tänkt på detta!

Posted by bloggttexpose on september 19, 2009
Tips & Trix

När man har en framgångsrik webbplats kan det vara på sin plats att erbjuda ett nyhetsbrev för att få ännu fler besökare. När kunderna känner att du har bra produkter och dem känner tillfredsställelse och den service du kan ge dem är chansen stor att dem återkommer om och om igen för att handla hos dig. Det bästa är att de kommer rekommendera dig till andra vänner och bekanta och det slutar förhoppningsivis i fler affärer för dig. När du har mycket trafik till din webbplats kan du erbjuda dem att prenumerera på din prenumerantlista från dig. Det är en lista som besökarna går med i om de vill ha reklam om din webbplats direkt ner i mailen. Dem får information om din sida i form av veckobrev, kataloger och annat som gör dem uppdaterade om din site eller det område/ämne du skriver om. Detta är väldigt bra marknadsföring för du får direktreklam till personer som är intresserade av det du skriver om till en väldigt låg kostnad då e-post är gratis. Kan du göra dina egna annonser så kommer du spara massor med pengar på det också.

När du har tagit fram en prenumerantlista så kan du vara ganska säker på att dina nyheter blir lästa då läsarna själv har prenumererat på dina nyheter och valt att ta emot det du skriver. Då får läsarna påminnelser om dig och ditt företag konstant, nyheter om dina produkter och tjänster samt alla specialerbjudanden du har satt ihop. Har du tur och är duktig så kommer dina prenumeranter att prata om dig inför sina vänner och bekanta och på så sätt kan du få nya besökare till din webbplats och dem är potentiella kunder för dig. Det är viktigt att kunden kan avprenumerera sig från ditt brev när dem inte får det dem har förväntat sig. Dem måste vara tillfredsställda med ditt brev för att dem ska fortsätta läsa det. Ditt jobb är att se till att dem är tillfredsställda med innehållet och att dem är ivriga på att ta emot ditt brev varje vecka. Här nere är några tips på hur du bygger en lista av ivriga prenumeranter.

Ditt reklamutskick måste vara intressant och roligt. Använd dig av din kreativitet men se till att inte överdriva, det får inte bli för mycket. Om du säljer cyklar, använd bilder på de nya cyklarna du har fått in i ditt sortiment.

Ta reda på vad folk vill ha. Lyckas du med detta ligger du alltid ett steg före dina konkurrenter, du blir den som sätter nya trender. Kunderna blir mer och mer ivriga att få saker hemskickade till sig och vet dem att du alltid har nya, fräscha och bra produkter att sända dem kommer dem att handla av just dig, inte dina konkurrenter.

Skriv artiklar som är lättlästa med mycket information. Om du länkar från ditt veckobrev till artiklar på din hemsida kommer dem att besöka din webbplats och därifån även hitta det du säljer. Använd dig av humor och information i dina artiklar då det blir lättare att läsa då.

Tycker du att du inte kan skriva bra? Det är inget problem idag då det finns många profesionella skribenter som ställer upp till en låg kostnad. På så sätt behöver du inte göra jobbet själv och det du ger ut blir bra, mycket bra gjort. Skribenterna vet hur viktigt det är för dig och dem kan uppfylla ditt behov med ett bra nyhetsbrev.

Om dina prenumeranter får fördelar med att vara medlem på din mailinglista kommer dem att vänta med spänning till nästa nummer kommer ut. Det är dock viktigt att du inte mailbombar dem med onödig e-post, då tappar du dina prenumeranter.

————————————————————
Prenumerera på mitt nyhetsbrev helt gratis här!

Läs även:
Vikten av att ha bra artiklar, del 2
Så blir du mer produktiv
Affiliateprogram

Tags: , , ,

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Skapa din egna professionella hemsida med inbyggd blogg på N.nu